В специалност "Електронна търговия" учениците усвояват знания, свързани с управлението и създаването на уеб сайт,
основни програмни езици, бази от данни, начините за онлайн разплащания, графични програми за създаване на
изображения (анимирани изображения, бутони, логота и банери), икономика на предприятието, финанси, счетоводство,
маркетинг.
Учениците придобиват знания и умения за създаване и поддържане на електронни платформи за търговия, работа с
графични програми, работа с електронен подпис и електронни пари, използване на оторизирани програми за максимална
защита на данни.
Предметите изучавани в тази специалност - Електронна търговия, Интернет и уеб технологии, Икономика на търговията,
Организация и техника на търговските плащания, Интернет и уеб технологии, Компютърна графика, ще осигурят в
обучаемите базови учения които ще са полезни за фирмите от IT сектора, софтуерни компании в сферата на услугите,
счетоводни къщи и банки, администриране на електронните магазини.
Организатор интернет приложения ще се реализират в продажбата на стоки и услуги през различни видове електронни
магазини, складове и аукциони. Е-бизнесът обхваща и е-търговия, но наред с това покрива и вътрешните процеси, като
производство, управление на складови наличности, развитие на продуктите, риск мениджмънт, финанси, управление на
познанието и човешки ресурси.
Бързото напредване на Интернет базираните технологии и последващото изобилие на икономическа активност в Интернет,
ускориха обособяването и развитието на отделна Интернет Икономика. Тя може да се опише като много IP-базирани
мрежи, софтуерни приложения и човешки капитал, който кара мрежите и приложенията да работят заедно за online
бизнеса и агентите (корпорации и индивиди), които са ангажирани в купуването и продаването на стоки и услуги по
директен и индиректен начин.
През следващите години Електронната търговия ще се разраства с бързи темпове заради световната глобализация,
започнала в края на XX век. Това е предпоставка за обучаване на кадри, които ще могат да работят във всички
сектори на икономиката.
За фирмите електронната търговия ще е възможност за достъп до пазара на малки и големи фирми, глобално присъствие
на всички пазари на доставчиците и клиентите, възможност за бързо изпреварване на конкурентите, съкращаване на
операционните разходи, разходите за поддръжка на традиционни магазини, за обмен на информация, за маркетинг,
осъществяване на транзакции и реклама. Потенциалната възможност за бързо нарастване на клиентите, възможност за
създаване на нов канал за дистрибуция или за развитие на нови пазарни сегменти.